'Kotsende kanoers gesignaleerd op IJsselmeer' - Reisverslag uit Edam, Nederland van watspokenwijuit - WaarBenJij.nu 'Kotsende kanoers gesignaleerd op IJsselmeer' - Reisverslag uit Edam, Nederland van watspokenwijuit - WaarBenJij.nu

'Kotsende kanoers gesignaleerd op IJsselmeer'

Door: Ber

Blijf op de hoogte en volg

22 Mei 2005 | Nederland, Edam

Edam- Zondagmiddag rond de klok van 16:00 is een groep van 8 kanoers gesignaleerd op het IJsselmeer.

Twee daarvan hingen kotsend uit de boot, ten gevolge van eem zware avond stappen in het Volendamse Gat en de onstuimige golfslag van een forse Beaufort 5. Omstanders hebben van dit ludieke schouwspel genoten. Ondanks de rondvliegende slierten kots liepen zij bezorgt mee met onze kanoende vrienden. Gewapend met paraplu's tegen de spetters gal en bier observeerden zij dit schouwspel. Na een aantal minuten laveloos te hebben rondgedobberd maakte de groep vaart en verdween uit het zicht richting de haven van Edam. Helaas is de naam van de vertegenwoordigende kanovereniging zeer goed zichtbaar geweest. Te verwachten valt dan ook dat na deze hachelijke vertoning het aantal leden van de betreffende vereniging, Kanovereniging Edam, zal halveren. Daarbij komt dat zuren van gal en overig braaksel in dergelijke hoeveelheden schadelijk zijn voor het milieu en invloed hebben op de visstand van de omgeving. Indirect ook op onze Volendamse vissersvloot. Deze financiele schade zal verhaald worden op de groep kanoers vanwaar inmiddels de naam van de hoofd-kotser is achterhaald. Raymond K. zal binnenkort verhoord worden over deze zaak.

Indien u erbij bent geweest en over informatie denkt te beschikken over de volgende zaken:"Kotsende kanoers op het IJsselmeer in de omgeving Volendam/ Edam, en denkt u informatie te kunnen geven over de volgende zaken: Hoeveelheden kots, Frequentie en personen, neem dan contact op met de regiopolitie Edam/ Voledam. Wij danken u voor uw medewerking.

  • 23 Mei 2005 - 14:38

    Milene Van W.:

    Inderdaad denk ik te beschikken over wat informatie en wel betreffende de Frequentie het betrof hier 2 personen en beiden hebben zij vermeld 4 x te hebben gekotst. De stand aan het einde van de middag was hierdoor 4 : 4. Betreffende specifieker de omg: op het ijsselmeer en omg Volendam. Vele wc's zijn in diverse horeca gelegenheden 'onbruikbaar' gemaakt. De horeca heeft hierdoor ernstige schade geleden. Ik kan mij indenken dat diverse toeristen bij het binnengaan van het toilet in navolging van de hen voorgegaande personen, over hun nek zijn gegaan...

  • 23 Mei 2005 - 16:38

    Anoniempje E Uit M:

    Bij deze wil ik mij ook (zij het anoniem)oproepen als getuige omtrent de kwalijke zaak Raymond K. Ik kan vermelden dat het niet alleen gaat om de blanke en goedlachse Raymond K. uit L. Hij werd bijgestaan door Jantien R. uit E. Zij was die dag undercover door haar pas geverfde haarkleur maar ik kan u verzekeren dat het om de beruchte blondine Jantien R. gaat uit de eveneens beruchte familie R. uit de P.Pietersstraat te Edam.

  • 23 Mei 2005 - 18:18

    Anonieme Dader:

    Beste verklikkers. Ik wil graag mededelen dat ik, anonieme dader, mn maagsappen niet in het ijsselmeer geloosd heb. Het bevuilen van de uitgaansgelegenheden en het water voor de villa's gelegen aan het Oorgat te Edam moet ik bekennen. Voor deze misdaden heb ik mn straf reeds uitgezeten na een hevig verhoor door familie R. uit E. De straf betrof het geboeid verlaten van de huiskamer met alleen een bordje rijst in de maag. Daarna heb ik de taakstraf van 11 uur slapen verricht.

    De enige misdaad die ik nog niet bekend heb is het gladmaken van de trapgelegenheid in bar 'De Passage' te Volendam. Het kan zijn dat enkele vrouwelijke toiletgangers hierdoor verongelukt zijn.

    In een van de getuigenverklaringen staat geschreven dat de stand 4:4 is. Dit is onjuist, gezien de stand aan het eind van de middag opgelopen is tot 4:5. Volgens artikel 7:110 BW staat hier een straf op van 1 bier. Deze straf zal ik wanneer mogelijk graag uitzitten.

  • 23 Mei 2005 - 20:58

    Raymond K.:

    Van mijn advocaat heb ik opdracht gegeven voorlopig geen reacties te geven. Spoedig zal het verweer verschijnen.

  • 23 Mei 2005 - 21:28

    Mr. R.A.Y. Kershaw:

    Hierbij geef ik namens mijn cliënt Raymond K. het verweer in de zaak “kotsende kanoërs op het IJsselmeer”, zaaknummer 24572.4157.

    Mijn cliënt wil zich beroepen op het feit dat hij op die bewuste dag ontoerekeningsvatbaar was. Dit houd is dat het strafbaar feit niet aan de dader kan worden toegerekend vanwege zijn psychische toestand. Het volgende heeft zicht voorgedaan waardoor mijn cliënt ontoerekeningsvatbaar was.
    Op de avond voor de bewuste daad heeft mijn cliënt van een aantal gasten alcoholische draken aangeboden gekregen en heeft hij zichzelf ook van een aantal voorzien. Na de eerste biertjes kon mijn cliënt zich niet meer beheersen gezien het feit zijn bierconsumptie de laatste tijd gedaald was tot een ondoenlijk laag niveau. Dit heeft tot gevolg gehad dat de laatste slok van het laatste biertje van die avond de psychische toestand van mijn cliënt dusdanig heeft verslechter dat hij hierdoor tot zondagavond ontoerekeningsvatbaar was. Dit wordt ondersteund aan de hand van het medisch onderzoek welke door Doctor O.M. Koop is uitgevoerd.

    Mijn eis is dan ook dat mijn cliënt wordt vrijgesproken van de 2.345.876 euro schadeclaim van de horeca van Volendam en de Milieuvereniging “G.K.I.H.IJ.” (Geen Kots In Het IJsselmeer). Hier tegenover staat dat mijn cliënt volgens artikel 7:110 BW zal voldoen aan de straf van het mogelijk maken tot het nuttigen van één bier door de anonieme dader.

  • 29 Mei 2005 - 11:49

    D:

    Je was daar nog wat wittig van kleur Ray, Wat is dat toch met je??

  • 05 Juni 2005 - 20:25

    J-10:

    Wel gek dat er op de site van de kanovereniging Edam niets staat over bovenstaand voorval (www.kvedam.nl). Trouwens, ik had vandaag een BBQ bij de kanovereniging en zag al zittend op de steiger een vage gele massa langs drijven. Ook afgelopen dinsdag rook het wat eigenaardig in de grachten van Edam.....Eskimoteren in de edamse wateren wordt dan voor de komende weken ten zeerste afgeraden.

  • 07 Juni 2005 - 11:56

    Elianne:

    Ik dacht al dat ik wat geligs aan Kees Jans oorlel zag hangen na zijn eskimoteer-aktie. Goed voor het imuumstysteem zullen we maar denken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Edam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nieuwjaar

24 Juli 2006

HET WEER

10 Juni 2006

Roeien en MTB-en

24 April 2006

Bliksembezoek van Jantien

01 Maart 2006

Weg met die hacker!
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 17366

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: