HET WEER - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van watspokenwijuit - WaarBenJij.nu HET WEER - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van watspokenwijuit - WaarBenJij.nu

HET WEER

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg

24 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Normaal zien Ray en Ellie elkaar niet uitzonderlijk vaak. Het weer bracht hen echter deze week tot elkaar en het weer zorgde ervoor dat zij jullie weer een nieuw avontuur kunnen vertellen. Een verslag ter plaatse.

Utrecht, dinsdag 18 juli. Na het werk fietsen Ray en Ellie richting de supermarkt voor wat dorstlessers voor in het Park. Ze weten dan nog niet dat ze last hebben van een zonnesteek. 'Naar welluk parruk gaan we eigenlijk?' vraagt Ray. 'Eh iets met Lepels, Lepelbrug of burg, nouja lepelpark' zegt Ellie. Ze lopen verdwaasd de Spar in waar het zo'n aangenaam temperatuurtje is dat ze besluiten er zo lang mogelijk te blijven. Ze zoeken wat rond en besluiten een fles Spa te nemen. Deze is echter niet koel genoeg en Ray komt op het fantastische idee om de fles nog even in de diepvries te verbergen onder een paar dozen pizza's en om daarna nog even rond te hangen in de Spar. Bij het rondhangen valt hun oog op een verkwikkende fles Rosé in de koeling. Deze moet het worden. Spa weer uit de diepvries en bij de klantenservice afrekenen, aangezien de kassa's al zijn gesloten. Op weg naar het park. 'Waar is dat bestekpark van jou eigenlijk?' vraagt Ray. - Ach ja, het zal wel het weer zijn.- Kleedje uitgerold, liggen en dan heerlijk aan de Rosé. Later komt een kreupele Chiel nog ff aanfietsen. Chiel is echter vanwege een schimmelinfectie onder invloed van de antibiotica en mogen Ray en Ellie de fles samen opdrinken. FLES I.

Utreg, woensdag 19 juli. Ellie komt thuis en wordt door de huisgenoot verwelkomt met: 'Jij was gister echt zo dronken als een aap'. Duss. Om een uur of acht zitten Ray en Ellie thuis zwetend op de bank. Ze besluiten elkaar te bellen. 'Goh ik had wel wat koppijn vandaag''Ja ik was ook niet zo fit vandaag op mijn werk'. Vandaag maar ff wat Chrystal Clear in het park? 'Welluk Park?' 'Doe dat park maar van die vorken' 'Morgen gaan we wel naar dat andere park' 'Welluk ander park?' 'Juliana of Wilhelmina of Beatrix, whatever'. 'Oké' - Het zal het weer wel zijn.-

Utreg, donderdag 20 juli. Ray en Ellie hebben vrijdag vrij en durven het aan om weer voor de Rosé te gaan. Onder het mom van 'vandaag gaan we naar het Julianapark' komen ze aan bij het park met het standbeeld van Wilhelmina. In het park besluiten ze wat kennissen te vragen want ja stel je voor dat ze na 2 avonden uitgeluld zijn. Ondertussen maar ff alvast de fles ontkurken en eenden voeren. De eenden zijn al snel hun beste vrienden en vreten al hun dorito's op. Ellie maakt Ray vocaal nog iets te hard uit voor rascist als hij ongezouten zijn mening geeft en verkondigt dat hij van alle bruine eenden de blanke eend zeker het mooist vindt. Gelukkig komen later onze opgeroepen kennissen met een extra fles Rosé want de ander is al bijna leeg. FLES II en III.

Utreg, vrijdag 21 juli. Ray en Ellie zijn vrij en besluiten de alcohol uit hun lijf te gaan fietsen in omgeving Utrecht. Doel is de Loosdrechtse plassen om ff te kunnen zwemmen. Ellie is echter haar bikini vergeten en moet eerst ff naar de intersport. Het gebeurt echt zelden maar deze keer kan Elianne echt geen keuze maken. - Het zal wel het weer zijn.- Bikini aan, bikini uit. SHIT! Waar zijn Ber en Mar?? Dan maar Ray bellen. Ellie staat in het pashokje en belt Ray; 'Ray kun je ff naar de intersport komen? Ray komt met krant aan in de intersport. (hij heeft er gek genoeg op gerekend dat het lang kan gaan duren)Commentaar van Ray bij de eerste bikini: 'Ja deze is wel cool'. Commentaar bij de tweede bikini; 'Ja deze is ook leuk'. Goh wat miste Ellie Ber en Mar opeens.. Rond een uur of één fietsen Ray en Ellie dan toch werkelijk weg uit Utrecht city voor een eindje fietsen naar de Loosdrechtse plassen. Ongeveer drie kwartier moet de tocht gaan duren volgens een kennis van Ray.

Na een kwartiertje komen ze aan bij kasteel Zuylen. 'Kijk Ray, mooi kasteel zullen we ff pauze nemen?' Ray en Ellie hebben op hun stadsbaggels natuurlijk geen snelbinders dus een pauze houdt in dat er eerst een 3 meter lang touw losgeknoopt moet worden om bij de versnaperingen te komen. Ach ja, vrij dagje, tijd zat. Slokje drinken. Het slot is gesloten, das jammer, dan maar verder fietsen. 'Kijk kasteel Nijenrode, die business school met een mooie steiger, zullen we ff pauze houden?'. Ellie en Ray laten hun voetjes wapperen door het Vechtse water. Ellie zal ff haar ouders bellen want die moeten ergens varen bij de Loosdrechtse plassen. Heerlijk zo'n vrij dagje.. en straks lekker zwemmen in de plassen. Ray en Ellie vervolgen hun route en denken nog steeds richting de Loosdrechtse plassen te fietsen. Ray wijst naar een huis met groen dak 'Goh wat een leluk huis is dat' Ellie: 'Nee, dat is echt niks'. Ray en Ellie kijken vervolgens recht in het gezicht van een man die vanachter de heg omhoog kijkt. Ray en Ellie buigen hun hoofd vol schaamte en Ellie kan nog net iets te luidruchtig uitbrengen; 'Ach het is toch maar een tuinman'. - Het zal het weer wel zijn- . 'Tjonge LOENEN waar is dat? Verrek dat staat niet meer op de kaart'. Ray en Ellie keren om en fietsen vervolgens opnieuw met zonnebril en kaart voor hun gezicht langs het lelijke huis. Als zij hun weg vervolgen stuiten ze op het bord 'WELKOM IN NOORD HOLLAND'. Ray heeft ongeveer 5 pogingen nodig om deze mijlpaal op foto vast te leggen voor de tocht vervolgd kan worden. Eindelijk komen de Loosdrechtse plassen in zicht. Nergens een zwemplek te bekennen. Nouja dan maar ff de plattelandsvernieuwing steunen en een boerenijsje eten. Lekker hoor zo'n dagje vrij.. en alle tijd. Niet lang daarna komen ze aan bij kasteel Sypesteijn. Effe kijken hoor. 'Zullen we ff een krentebol nemen?' 'Goh we moeten eigenlijk nog ff wat gekke foto's maken voor de site'. Ray loopt de straat op om het kasteel op de foto te zetten en ziet vervolgens waar ze hun fietsen tegenaan hebben gegooid; 'UITRIT VRIJLATEN + GEEN FIETSEN PARKEREN'. Rond een uur of vijf komen Ray en Ellie dan eindelijk aan bij de zwemstek. Na een frisse duik is het tijd om Pa en Ma van Winden op te zoeken in Breukelen. Ellie ziet - als echte cornflakesfanaat- haar vader cornflakes in het water gooien. Ze vraagt haar pa 'Wat gooi jij nou in het water?' 'Eendevoer'. Ray en Ellie kijken in het eendeloze water en merken op: 'Maar dat is cornflakes!' 'Ja dat is niet te pruimen'. Jo is vast ook aangetast door het weer.

Na een heerlijk rustig vaartochtje maken Ray en Ellie zich op voor een vierde avondje park. Marieke en Daan (roeikennis van Ray) nemen elk voor de zekerheid maar twee flessen Rosé mee. Want stel je voor dat de anderen ze vergeten. Werkelijk OPEENS zijn er vier flessen leeg en doet Marieke een poging om uit vier flessen tegelijk te drinken, zien we Ray proberen te spijkerpoepen in vier lege flessen zonder spijker, valt Ellie om van het lachen, verplaatst Daan zich misselijk naar de vijver, lummelen ze eindeloos met een lekke strandbal en een eeuwige lummel en huppelt Marieke door het park. FLES IV, V, VI en VII.

Utreg, zaterdag 22 juli. Het weekend is begonnen! Mar, Ellie en Ray komen brak aan op de boot van Pa en Ma van Winden. Baggels op de boot en gaan met die banaan.Ff gezellig door de grachten van Utrecht. Als ze bij de roeivereniging worden afgezet begint het te gieten. Dan maar ff een film kijken vanmiddag. Ze kiezen de slechtste film ooit uit en liggen voor pampus in sauna tarwebol. 'Toch maar ff het park in vanavond want het wordt toch wel weer warm he' En daar zitten ze dan op zaterdagavond voor de vijfde keer in het park met de achtste fles Rosé.

  • 24 Juli 2006 - 10:25

    Op Naar De Negende:

    :) :) :)

  • 24 Juli 2006 - 14:20

    Raymond:

    Zeer goed verhaal de feiten kloppen ondanks de grote hoeveelheid rosé best aardig.

    Foto's komen spoedig

  • 25 Juli 2006 - 00:26

    ...:

    Ik stem voor de watspokenwijuit.waarbenjij.nu site! Sorrie ellie

  • 25 Juli 2006 - 14:15

    Milene:

    Leuk verhaal, nu vind ik het nog meer jammer dat ik er niet bij kon zijn. Nu maar hopen dat ik mijn opdracht gehaald heb, anders heb ik aan acht flessen rose voor mezelf niet genoeg denk ik!

  • 25 Juli 2006 - 23:20

    Jantien:

    Ik heb zeker wat gemist!Ik heb ook al aardig wat parken bezocht (Tower park, Forest park, park om de hoek),maar geen rose te bekennen... Gelukkig wel een Internationaal festival, dierentuin en historisch museum. Leuke fotos!Zou zou met jullie mee willen. Ik heb trouwens een nieuwe hype gevonden: Ben naar de kerk geweest en volg een bijbelstudie! Ik zal voor je duimen Milene.

  • 29 Juli 2006 - 17:45

    Milene:

    Is bijbelstudie een hype in Amerika? Ik vraag me af of dat ook naar het westen gaat overslaan?? Raymond: ik heb wel een nadeel ontdekt van deze site tov de hyves. Bij hyves krijg ik elke keer een seintje dat er weer iets nieuws in mijn postvak zit, bij deze site is dat alleen als het bericht gewijzigd is. Daardoor mis je af en toe dingen als je echt iets wil afspreken. bv om pannekoeken te eten. Zulke afspraken kunnen we dan misschien beter via de hyves doen. Het verslag kan dan uiteraard weer hier worden verwerkt. Goed Idee?

  • 31 Juli 2006 - 09:04

    Ber:

    Zo hey, behoorlijk aan de pimpel geweest dus! Volgende flessen aankomend weekend dan maar? Ondankt dat de temparatuur wat is gezakt!! Heb echt zin in komend weekend! xx

  • 31 Juli 2006 - 23:10

    Jantien:

    Wat gaan jullie doen aankomend weekend?

  • 02 Augustus 2006 - 21:28

    Ellie:

    Ber-Mar-Ellie weekendje Bloemendaal dus wij zijn ff uit de running de komende tijd!!

  • 03 Augustus 2006 - 02:37

    Jantien:

    Cool! Hoop voor jullie dat het weer goed is. Ik moet nog even wachten voordat ik er een weekendje tussenuit ga.

  • 10 Augustus 2006 - 03:26

    Jantien:

    En, hoe was het weekend?

  • 11 Augustus 2006 - 20:44

    Elianne:

    Weekendje was top! Gingen met regen weg en kwamen poepiebruin en witblond terug. Als het goed is ontvang je binnenkort een kaartje Jantien maar misschien dat de postvlucht gecancelled is vanwege de terreuraanslagen.. Maar mensen, ik kon niet meer fotos'kwijt op de site dus heb de foto's van de vaartocht door Utrecht op watspokenwijuit.hyves gezet. Jantien heb je ook al gehoord van de werfbrug in Utrecht die is omgevallen en waardoor mensen zwaargewond zijn geraakt? Best heftig. Wij waren er gelukkig niet bij maar 2 huisgenoten van mij stonden er vlakbij en hadden akelige verhalen te vertellen. Hoe is het bij jou in de USA. Was er nu een storm in St Louis?? Of heb ik dat verkeerd gehoord? xx Elianne

  • 13 Augustus 2006 - 14:44

    Jantien:

    Leuke fotos!Heb het verhaal van de brug niet meegekregen.Bedoel je het trapdrama?In de US is alles nog steeds flex. Ben nu in Little Rock (Arkansas);De staat waar Clinton is geboren. Ik had gisteren een 20 uur durende test. Ik pak over een paar uur het vliegtuig terug.Heb geen tandpasta,lotion,douchefris,shampoo bij me. Dat gaat hier de controle niet meer door. Er zijn in St Louis al aardig wat thunderstormen en een tornado geweest.Het hoort bij de regio.Ik vind het mooi om het van afstand te zien,maar als we er midden in zitten is het wat minder.

  • 17 Augustus 2006 - 07:46

    Ellie:

    Ja ik bedoel ook trap ipv brug.. Weet niet waar ik met mn hoofd zat.. Little Rock dat is toch zo'n beroemde plaats. Had dat niet iets te maken met een zwart meisje dat naar een blanke school ging of zoiets dergelijks?

  • 27 Augustus 2006 - 23:35

    Jantien:

    Geen idee Ellie.Als ik er nog eens heen moet zal ik het eens navragen.Hoest leven in des vaderlands? Het is binnenkort weer kermis in Volendam.Gaan jullie dr nog heen?Ik moet het weer missen.

  • 20 September 2006 - 06:21

    DJ:

    Mogge!!

    Iemand nog wat te liegen hierow??

    Hier gaat het goed hoor, nieuwe huisie bevalt goed alleen bijna geen tv en geen internet vandaar maar ff op de zaak

    groeten dj

  • 20 September 2006 - 23:58

    10:

    Ik heb genoeg te liegen, maar het is te stil op de site. Leest iemand deze site nog wel eens???

  • 22 September 2006 - 00:02

    Jantien:

    Ray, ik weet niet wat jij hier allemaal in je jonge jaren hebt uitgespookt. Maar ik zit nu een programma te kijken met de naam: Everybody loves Raymond!

  • 22 September 2006 - 07:59

    Raymond:

    Ja ik kan het nu natuurlijk niet meer voor me houden. Ik moet toegeven ik heb mijzelf erg geliefd gemaakt daar in de US. Ze hadden me ook nog gevraag voor de serie maar daar heb ik ivm de reistijd maar vanaf gezien. Zat inmiddels weer in NL. Kijk je uit dat je niet teveel tv kijkt jntn....

  • 29 September 2006 - 19:13

    Jntn:

    Ik probeer alleen wat inspiratie op te doen, zodat als ik het land verlaat het programma 'live like Jantien' in de top 10 van meest bekeken programma's staat!

  • 16 November 2006 - 13:53

    Elianne:

    Mensen, er staan nieuwe foto's op de hyves site. Ik heb de site voor de safety van sommige leden onder ons onzichtbaar gemaakt maar als je het adres intikt kom je er als lid gewoon op. Ik denk dat je zelf op de site kunt aangeven of je een bericht wilt ontvangen als er iets nieuws wordt opgezet. Ik krijg iig altijd bericht. En ik denk Jantien ook want wij zijn de enige die er volgens mij uit onszelf gebruik van maken. Er staat ook nieuws op! Jantien is over een maand alweer terug in Europa! (ik zeg het even voorzichtig, voor je het weet zit ze weer zo'n takkeeind weg) Groetjes Elianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nieuwjaar

24 Juli 2006

HET WEER

10 Juni 2006

Roeien en MTB-en

24 April 2006

Bliksembezoek van Jantien

01 Maart 2006

Weg met die hacker!
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 17315

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: