Skieeeennn! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van watspokenwijuit - WaarBenJij.nu Skieeeennn! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van watspokenwijuit - WaarBenJij.nu

Skieeeennn!

Door: Jeandix

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2006 | Frankrijk, Parijs

Het is tijd een skiforum te openen. Dat is even wat makkelijker communiceren.

Huidige onduidelijkheden:
Wanneer gaat het skiweekend plaatsvinden?
Wie gaat er mee met het skiweekend?
Hoe gaat de reis van NL naar St Etienne georganiseerd worden?
Waar kunnen we gaan skien?

De laatste vraag ga ik op me nemen.
Als we het eerste weekend van maart gaan kunnen we naar de volgende locaties gaan:
Zaterdag: Alpes d'heuz (34 euro)
Zondag: Les deux alpes (34 euro)

We kunnen ook twee dagen achtereenvolgend in Valloire/valmeinier gaan skien en overnachten in een studio voor 4 tot 6 personen (142 euries incl skipas voor twee dagen, vervoer en 1 overnachting).

Als we nog een dag door de weeks willen skien kunnen we naar de skipiste in de buurt van St Etienne rijden (max. 1,5 uur rijden).

Nogmaals voor de duidelijkheid. Het maakt mij niet zo heel veel uit met ze hoevelen we zijn, maar met meer dan 5 personen extra in mn appartement wordt t wel wat behelpen.

A+

  • 12 Januari 2006 - 09:48

    Marieke:

    Het lijkt mij ook erg leuk om mee te gaan. Wie gaan er nu eigenlijk precies mee? En is er dan nog genoeg plek bij jantien om te slapen?
    groetjes

  • 12 Januari 2006 - 17:37

    Milene:

    Mijn auto mag wel mee. Alleen zo'n eind rijden lijkt me 4 personen wel een beetje de max. (5 past wel, alleen dan zonder bagage). En over die eettafel zou ik niet te moeilijk doen. In China eten ze ook van de grond, dus dan nemen we gewoon een picknickkleedje mee...

  • 13 Januari 2006 - 12:55

    Elianne:

    Dat van die Valloire lijkt me ook wel een strak plan. Maar stel dat we gaan. HOe zien jullie het idee om zaterdag, zondag, maandag, dinsdag te gaan? (zodat ik vrijdag nog lessen kan volgen)Is dat mogelijk of wordt dat lastig met vrij vragen van werk enzo? Ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfel vanwege het feit dat ik veel lessen moet gaan missen. (en ook vanwege de money..)
    OJa en over de 22e: ik kan dus maar effetjes, omdat ik de dag erna tentamen heb. Met zn allen eten ofzo? (Mexicaanse Creps?)Of anders vrijdag de 27e, dat komt mij ook wel uit. Hoe is dat bij jullie?
    BTW: Jantien, A+ is dat je bloedgroep of je cijfer voor het afstuderen? hihi

  • 13 Januari 2006 - 13:46

    Raymond:

    We hebben de L we hebben de A.... lalala la la. Het is bijna weekend.

    Over het skieen. Mogelijk dat het voor mij niet meer gaat lukken. Jullie kunnen het best iets gewoon iets plannen. Dan kan ik altijd nog kijken of het voor mijn een optie is.

    Voor het bezoek van JNTN kan ik de 22 waarschijnlijk wel en de 27e kan ik zeker. (ga de 26e wel eerst stappen in Deventer dus niet al te vroeg svp....

    mzzlRaymond

  • 14 Januari 2006 - 10:30

    Marieke:

    Ik ben de 22e ook in utrecht, dus als jullie wat gaan afspreken hoor ik het graag. Dan ben ik er ook.

    groetjes

  • 14 Januari 2006 - 12:50

    Dj:

    dag samen,
    helaas komt het skien wegens omstandigheden op een laag pitje te staan. Drukke tijden en moeilijk met werk zullen we maar zeggen.
    en de 22e zal zeuren worden maar dat zullen we terzijnertijd nog wel ff zien
    grdj

  • 14 Januari 2006 - 22:08

    Elianne:

    Hallo! Het lijkt erop dat iedereen nu langzaam begint af te haken of niet is dat niet zo?? En ik moet helaas ook zeggen dat ik ernstig na zit te denken. Ik wil heel graag want ik wil graag naar Jantien, ik wil graag skieen en het lijkt me heel gezellig. Maar het moet niet ten koste gaan van mijn studie vind ik. Met werk kun je vrijnemen maar als ik drie colleges mis, heb ik een probleem. Ik ben dus bang dat het niet gaat lukken voor mij. Maar PLEASE laat je niet tegenhouden door mij, jullie kunnen gewoon gaan natuurlijk! Liefs Ellie

  • 15 Januari 2006 - 08:52

    Ber:

    Hoi allemaal!

    Hoe gaat'ie ermee? Klinkt gezellig dat skieen! Ik heb al allemaal andere dingen gepland deze zomer en kan het niet betalen om ook nog te gaan skieen (weekje Sicilie met ouders, excursie naar de Alpen voor school en waarschijnlijk een vriendin opzoeken in Afrika) Skieen klinkt wel superleuk en ik vind dat jullie er n leuk ski'weekend van moeten maken!

    Voor de rest gaat alles goed hier in Utrecht en Leeuwarden, moet binnenkort stage lopen, ben benieuwd hoe ik dat stelletje pubers ga handhaven en ondertussen ook nog iets probeer bij te brengen!!

    Ik ga jullie ski-verhalen volgen op de website!

    Groetjes Ber

  • 16 Januari 2006 - 18:31

    Jantien:

    De 22e in Utrecht gaat wat mij betreft door. Wie offert zijn/haar appartement op? Hoe laat gaat t feest beginnen? Welke ingredienten voor de maaltijd kan ik mee nemen?

  • 17 Januari 2006 - 08:48

    Elianne:

    OK het wordt de 22e. Ik kan alleen ff eten hoor. Niet te lang. Beetje ongezellig ik weet het. Maar heb maandag tentamen om 9.00u! Dus voor mij NO alcohol. Het lijkt me daarom beter als het bij iemand anders is. Anders blijf ik zeker te weten plakken.

  • 18 Januari 2006 - 07:46

    Raymond:

    Drukte hier op de site. Ik moet aanstaand weekend richting mijn ouders. Die gaan over twee weken verhuizen en hebben graag dat ik voor die tijd mijn spullen daar opruim. Wellicht dat we eerst ff elianne kunnen eten en daarna als het te gezellig wordt naar de stad kunnen gaan. Ik vind het namelijk lastig een tijd af te spreken als ik niet zeker weet hoe laat ik klaar ben bij mijn ouders.

  • 20 Januari 2006 - 18:55

    Elianne:

    OK dan eten we dus bij mij (en dan ook bij Chiel en gedeeltelijk ook bij Mar). Ik stel voor dat we roti's of turkse pizza's halen (de laatste zonder hete saus..) Aangezien de onderburen gesloten zijn zondags. Misschien is het handig als iedereen wat te drinken en snaaien meeneemt. Ik blijf er bij dat ik echt niet langer dan 2 uurtjes kan blijven. Ik baal daar behoorlijk van. Ber kan eigenlijk ook niet zondag dus nu vroegen wij ons af, kunnen we niet op een andere dag eten en ff de stad in?? Op dinsdag of donderdag ofzo? Of is dat praktisch onmogelijk voor de werkenden (en Jantien) onder ons?

  • 21 Januari 2006 - 09:53

    Elianne:

    Uurtje of zes bij ons? Jantien als je met de bus komt (we kunnen je ook halen met de fiets). Het is lijn 4B naar Bedrijventerrein Cartesiusweg, via Lombok. Als je in de bus zit, bij de 2e halte (JP Coenstraat) uitstappen, weg oversteken, doorlopen tot de kerk en voor de kerk links de A. Tasmanstraat inlopen. Dan is het 9bis!

  • 21 Januari 2006 - 20:36

    Raymond:

    Hey hallo. Ik ben nog druk bezig met het verhuizen bij mijn ouders. Ik zal rond 18 uur in utrecht zijn.

    mzzlRaymond

  • 22 Januari 2006 - 09:05

    Jantien:

    Hey, een andere dag is niet mogelijk, gezien ik non stop in een training zit vd week. Als ik naar utrecht kom, kom ik met de auto (heb huur auto). Ik bel je vandaag wel even Elianne. Grtjs

  • 23 Januari 2006 - 10:33

    Elianne:

    Hey mensen!
    Het zit er op hoor! Het F*cking tentamen is voorbij en het ging niet eens zo slecht! Heb de vier wel gehaald denk ik! Jammer dat ik gister n beetje stressy was maar dat is nu over joepiejee. Jantien ik doe mijn best om vrijdag te komen.En ik hoop dat anderen ook mee kunnen en willen. Je hoort het nog!

  • 23 Januari 2006 - 21:45

    10:

    Hey,ik vond het echt gezellig zondag! Misschien tot vrijdag! Grtjs Jantien

  • 25 Januari 2006 - 16:33

    Raymond:

    Mensen het was zekers leuk zondag. Ik zal nog wel ff laten weten of ik vrijdag kan. Dit weet ik denk ik donderdag avond pas.

  • 28 Januari 2006 - 17:59

    Dj:

    t was gezellig in volendam,
    jantien goede reis terug naar france
    gr dj

  • 28 Januari 2006 - 18:33

    Elianne:

    En jawel hoor, de kater kwam weer later deze keer.Ik heb nog nooit zo langzaam gestofzuigd hier in huis.. Was gezellig bij de Rinkeltjes! Zjanzjen ik doe mn best om ook te komen skieen, ben wel benieuwd naar je appartement aux St Etienne. Woensdag weet ik meer over mijn nieuwe roosters! Ik ga deze week je crepe-stroop uittesten!

  • 31 Januari 2006 - 12:17

    Dj:

    inderdaad de kater komt later. Het stappen in volendam heeft zijn tol geeist. Ik zit op het moment strontverkouden te wezen achter de computer. Hoesten doet pijn en alles zit dicht. Verder was volendam gezellig hoor. Groeten snotterige dirk

  • 01 Februari 2006 - 18:49

    Dix:

    Zo,ben weer terug in het Franse land.Allemaal heel erg bedankt voor de gezelligheid!Voor mij gelukkig geen kater.Misschien dat die kattenvoerdampen waar ik me dagelijks in bevind me hiervoor beschermen.Ik ga van het weekend weer de piste op.Ondanks dat het nog niet zeker is of jullie komen,voer ik alvast het voorbereidende orientatiewerk uit!Tot snel!

  • 02 Februari 2006 - 18:16

    Elianne:

    Mensen ik weet nu zeker dat ik op vrijdag les heb. Het weekend van 25/26 heb ik smaandags geen les. Ik werk tegenwoordig op dinsdag maar dat kan ik makkelijk verzetten. Dat jullie t ff weten. Mochten jullie op zaterdag vertrekken of vrijdagnacht, dan kan ik misschien mee. Maar gezien mijn financiele staat is het wellicht verstandig om niet te gaan. Rond de 300 ging het kosten toch?

  • 04 Februari 2006 - 08:40

    10:

    Ff kort door de bocht:
    Reiskosten 100 euro
    Skien: 50 x 3 = 150 euro
    Eten: 50 euro.
    Op de 300 euro kom je wel incl. alles.

  • 05 Februari 2006 - 20:12

    M:

    Nou, ik heb me ook alvast voorbereid hoor! afgelopen week ben ik naar Duitsland geweest en heb daar op de lange latten gestaan. Het ging aardig goed, alleen het remmen was iets minder, maar de noodlanding (textielrem) heb ik wel aardig onder de knie. Verder heb ik ook ervaring opgedaan in het bouwen van een iglo en het slapen daarin. We kunnen dus met een gerust hart insneeuwen!

  • 09 Februari 2006 - 19:23

    ..:

    Die noodlandingstechnieken kan ik ook wel gebruiken! Heb een goede schuiver weten te maken afgelopen weekend. De rode pistes zijn toch nog iets te veel gevraagd voor me. Trouwens Elianne, ik heb de studentenkorting niet in de begroting opgenomen!

  • 18 Februari 2006 - 21:36

    Dirkie:

    Nou Mensen ik ben er helemaal klaar voor hoor. Heb zojuist me outfit voor la carnavalle ff getried maar dat gaat helemaal goed komen hoor. Ik ga dr voor. Zit als gegoten. Dus als jullie het goed begrijpen ben ik de daagies al aan het aftellen.

    HOUDOE gr dirkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nieuwjaar

24 Juli 2006

HET WEER

10 Juni 2006

Roeien en MTB-en

24 April 2006

Bliksembezoek van Jantien

01 Maart 2006

Weg met die hacker!
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 17360

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: