Zoals vroeger - Reisverslag uit Breda, Nederland van watspokenwijuit - WaarBenJij.nu Zoals vroeger - Reisverslag uit Breda, Nederland van watspokenwijuit - WaarBenJij.nu

Zoals vroeger

Door: Research en Development (Ray en Day)

26 November 2005 | Nederland, Breda

Laten we hier eens goed over na denken. Hoe was het vroegen ook al weer.......

Tja...... zoek dat lekker zelf uit. Wij leven nu. Dus weg met die franse en lang leve de Italiaanse creps.

Deze hebben alleen maar plus punten:
- Snel klaar (mist op tijd uit de oven, zijn ze goed te gaffelen)
- Toedienen van pepernoten onmogelijk
- Flippen van de koek is niet meer noodzakelijk
- De pittige korst, soms iets wat zwart, zorg voor een goede bodem.
- Van de pizza heb je maar een nodig ipv 20 dunne armetierige franse kreps
- Geen boter nodig wat voor de dames als muziek in de oren moet klinken (minder vet)
- In tegenstelling tot de krep is de pizza al voorzien van topping
- De krep stinkt en de pizza niet.
- De krep is dun de pizza niet
- De krep is saai de pizza niet
- De krep is niet altijd rond de pizza wel.

Do we need to say more...... Ik dach het nie

Welcome pizza en pancakes there is the door.

This research has been preformed by R&D scientist Raymond and Dirk ®.
Any reproduction of these results is illegal and will be punished by the authorities of R&D scientist.

---the cooperative bank of the Netherlands is proud sponser of R&D scientist---

• 30 November 2005 - 19:02

Scientist D:

Na een tweede achtereenvolgende italian crep op zondag kan gezegd worden dat ik enigzins verknogt ben aan dit deze nieuwe crep. Ik kan de goede resultaten van R&D scientists wat betreft het bovengenoemde onderzoek bevestigen. De Italian crep zal in de loop der jaren de french crep goed tegenstand bieden en de verwachting is dat de italian crep de french crep zelfs zal vervangen.
    Helaas dat de lezers van de research en developmentsite www.watspokenwijuit.waarbenjij.nu hier nog geen response aan gegeven hebben. Vol verwachting wacht ik, Scientist D, op een spoedige reactie zodat door middel van tips en nieuwe onderzoeksgegevens uit de praktijk het onderzoek naar deze french creps kan worden door gezet en tot een groot succes gebracht kan worden op de Nederlandse markt.
    Bedankt
    M.v.g Scientist D

• 04 December 2005 - 18:35

Elianne:

VROEGER bakten Dirk's creps in ieder geval nog niet zo hard aan. Nu we het toch over VROEGER hebben. Vroeger spraken we nog wel eens wat af met z'n allen. Ray en ik hebben bedacht dat we dinsdag 13 december wel konden kolonisten of gewoon wat drinken bij mij. Bij deze is iedereen welkom in huize Tarwebol! (nu maar hopen dat iedereen dit leest want VROEGER werd deze site beter bijgehouden..)

• 04 December 2005 - 18:49

Keurmeester 1:

Nou, ik ben welwillend voor een expiriment. We kunnen de beide creps in verschillende versies maken met hetzelfde beleg en dan oordelen wat de beste bodem is.
    Ik heb de voor- en nadelen gelezen, maar ben het niet met allemaal eens; ik denk dat de Nederlandse pannekoek sneller klaar is en hij ruikt naar mijn idee erg lekker. Ook kunnen pizza's met pepernoten gegeten worden... Daarnaast heeft het pannekoeken bakken een gezelliger en huishuidelijker karakter dan het bestellen van een pizza.

Elian: leuk om nog eens wat af te spreken, maar in de week van 13 december heb ik het best druk. Wordt dan even passen en meten. Bovendien lijkt het me leuk om een keer af te spreken wanneer ik de volgende dag niet hoef te werken.
    Iedereen: wat doet iedereen met oud en nieuw?

• 06 December 2005 - 12:25

Crep:

Ik snap helemaal niets van de discussie over de Italian of France Crep!Ik denk dat ze het beide goed doen op de Nederlandse markt. Het is alleen de varieteiten die aangebracht kunnen worden; pizza/crep met hutspot, boerenkool, spinazie, witlof??Vandaag, gister en eergisteren heb ik creps gegeten (wat een variatie) en de dagen ervoor pizza (wat ben ik toch ook culinair). In combinatie met een appeltje voor de dorst en een glas jus d'orange moet het goedkomen met mn sante. Ik blijf de feestdagen in het Franse land en ben van 21 januari t/m 29 januari weer efkes te NL! DAN moeten we echt even wat af gaan spreken met zijn allen!!!

• 09 December 2005 - 19:24

Elianne Again:

Hey Mensen,
    Wat dachten jullie ervan om dinsdag bij mij de TURKSE CREP uit te testen? Mijn buurman Matthijs is er dol op! Ik ben zelfs btw 1800 uur thuis. Vanaf dan is iedereen welkom! Doeiiii!!

• 10 December 2005 - 11:38

Raymond:

Lijkt me gezellig aanstaande dinsdag. Ik werk dinsdag in Rotterdam dus weet niet percies hoe laat ik bij jou kan zijn.

groet,
    Raymond

• 15 December 2005 - 21:31

En gezellig was het!!

En;
    We zijn weer een stap dichter met het onderzoek. In dit onderzoek, voor degenen die het ff kwijt zijn, zijn we bezig met het vinden van de enige echte crep. Na het testen van de franse en italiaanse crep is afgelopen dinsdagavond de turkse crep in het onderzoek betrokken.
    Resultaat van dit onderzoek: Matig.
    Op zich oogde de crep aardig van kleur maar eenmaal de eerste hap genomen te hebben was een glaasje nattigheid van harte welkom. De smaak van de crep was op zich niet verkeerd, maar de enorme 'hete' reactie wanneer deze turkse crep in aanraking kwam met de mond gaf een dermate slechte score. Menig proefpersoon klaagde over deze scherpe smaak van de crep. Een zeer nadelig gevolg hiervan kan zijn dat de crep er net zo heet uit kan komen dan dat deze erin gaat. En dit heeft dus een slechte nawerking op het lichamelijke gestel van de doelgroep. Intern is unaniem besloten om de crep per direct van het onderzoek uit te sluiten en van de lijst te halen. Dit is onder luid gejuich ontvangen bij de proefpersonen. Ondanks deze tegenslag wordt het onderzoek weer hervat en wordt er verder gezocht naar meerdere creps.
    Welke crep volgt. We zullen het zien in onze volgende uitgave.

Ondanks de tegenvallende resultaten van de turkse crep was de onderzoeksmethode zeker geslaagd. Dit was mede te danken aan de zeer unieke lokatie die een gezellige sfeer aan het onderzoek gaf.

Namens R&D scientist veel dank voor het beschikbaar stellen van deze ruimte!

mvg
    Scientist D

• 16 December 2005 - 11:19

Respondent E:

Ik stel voor dat we de Mexicaanse crep ook in het onderzoek moeten betrekken.

• 18 December 2005 - 11:42

Scientist D:

Deze variant zal zeker overwogen worden door R&D Scientists. Hoe deze crep in het onderzoek te betrekken is reeds nog onduidelijk. Wanneer er meer duidelijkheid is over de proefopzet zal R&D Scientists met deze informatie naar buiten treden

• 21 December 2005 - 12:08

Respondent J:

De mexicaanse crep is afgelopen zondag in Frankrijk getest. Deze crep is mede getest door een Franse landgenoot. De Crep is uitermate goed bevallen. Negatief punt was dat de creps aan elkaar bleven kleven in koude toestand. De reuk, bite en het mondgevoel scoorde een 8 (out of 10). Discussiepunt is wel dat het vlees, de groenten en de saus van grote invloed zijn op de palatability. Deze crep variant moet zeker hertest worden door de R&D specialisten in Holland. Ook heb ik de Franse crep op advies van een landgenoot hertest, waarbij de combinatie met een inlandse smurrie uitmuntend heeft gescoord. Eind januari zal ik deze smurrie exporteren naar NL voor verdergaand onderzoek.

• 22 December 2005 - 11:53

Creptien:

Om alvast even op de zaken vooruit te lopen. Wat vinden jullie van een test middag/avond op zondag 22 Januari in een van jullie hutjes in Utrecht?

• 22 December 2005 - 16:27

Crepellie:

Nou, ik verwacht dat ik een pittig tentamen heb de week erna. weet nog niet precies op welke dag. Als het op maandag is, kan ik beter niet afspreken op zondag.. Ik laat het nog weten

• 25 December 2005 - 16:11

DJ:

En een fijne dagen

• 02 Januari 2006 - 10:15

Dj:

and a happy new year

• 08 Januari 2006 - 17:40

Keurmeester M:

Hallo allemaal, Ik hoop dat we dit jaar nog veel kunnen keuren. En wellicht kunnen we dan naast de creps ook eens verschillende gluhwijntjes proberen op de skipistes! Ik heb de 22e genoteerd in mijn agenda. Jammer dat ik de vorig keuringen gemist heb, om mijn vaardigheden te onderhouden, denk ik niet dat ik deze mag missen.